РОЗДІЛИ
ПРО ЗАЛІЗНИЦЮ
ІСТОРІЯ ТА СЬОГОДЕННЯ ЗАЛІЗНИЦІ
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПАСАЖИРСЬКІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ДЕРЖАВНІ ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Рабочее слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
ПЕРЕДПЛАТА «РАБОЧЕЕ СЛОВО»
ФОТОГАЛЕРЕЯ
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
НОВИНИ
Мапа сайту



  • Перелік випусків » № 5 (1 лютого 2013) 

  • У СЕРЦІ - пам'ять про ОСТРІВ СВОБОДИ

    Приводом для знайомства зі слюсарем 5-го розряду з ремонту рухомого складу моторвагонного депо Чернігів Миколою ГАВРИЛЕНКОМ стала офіційна інформація, що його визнано кращим працівником залізничного транспорту України («Рабочее слово» №45 за 2012 р.).

    Одразу з'ясувалося, що він - потомствений залізничник: його батько Іван Григорович свого часу був складачем поїздів ст. Чернігів. У Чернігівське, тоді локомотивне, депо прийшов після закінчення Чернігівського професійного училища (зараз - ліцей) залізничного транспорту в 1978 р. помічником машиніста тепловоза. 20 років відпрацював з лівої сторони кабіни. При цьому жодного разу не був позбавлений талона попереджень.


    Микола ГАВРИЛЕНКО демонструє «дембельський» альбом.


    Рауль КАСТРО в гостях у радянських «компанерос».

    Цікавлюсь, що ж стало причиною переходу в слюсарі, адже локомотивники не часто різко змінюють профіль своєї роботи.

    - Та я б не змінив, але здоров’я вже не те, - дещо із сумом пояснює Микола Іванович. - Адже я - ліквідатор аварії на Чорнобильській станції, а ще строкову службу проходив на Кубі - тропічний клімат здоров’я європейській людині не додає.

    І тут очі М. Гавриленка засяяли.

    - А хочете я свій «дембельський» альбом покажу? - І достає зі столу велику книгу, обтягнуту червоним оксамитом. Гортаючи сторінки, починає розповідати, як потрапив до цієї екзотичної країни.

    Після закінчення школи влаштувався на радіозавод, а тут прийшов час виконувати почесний обов’язок - направили до навчальної частини зв’язківців, що в Осиновій Рощі під Ленінградом (тепер С.-Петербург). Після її закінчення зарахували до команди під №001. Що це таке - повної уяви не мав, але вже знав - все, що починається з двох нулів, - цілком утаємничене. Одразу здогадався: легкої служби не буде. Це підтвердив і той факт, що за декілька днів до відправки з команди раптом був відряджений солдат, батьком якого був директор великого заводу в Ленінграді.


    Солдат строкової служби Микола ГАВРИЛЕНКО.

    А потім була подорож на турбо-електроході «Балтика». До речі, саме на цьому кораблі під час Карибської кризи Микита Хрущов дістався Америки, щоб, грюкнувши черевиком по поверхні трибуни Генеральної Асамблеї ООН, пообіцяти капіталістам «показать Кузькину мать».

    А взагалі від того двотижневого переходу залишились яскраві враження.

    - Запам’ятались розміри судна, на якому навіть басейн був. А ще дев’ятибальні шторми в Північному морі та Атлантичному океані, коли висота хвилі досягала дванадцяти метрів, - розповідає Микола Іванович. - Запам’яталась також протока між Данією та Швецією, двокілометрова ширина якої дозволяла одночасно бачити дві європейські столиці - Стокгольм і Копенгаген. Довелось побачити пінгвінів, літаючих риб і навіть китів.

    А найяскравіші враження, звичайно, залишилися від самої Куби. Частина базувалася в 18 кілометрах від Гавани. Про саму службу Гавриленко розповідає не дуже охоче: «Забезпечували зв’язок». От і все. Звісно, в ті часи вся інформація про роботу наших військових фахівців в «шістнадцятій республіці Радянського Союзу» була під сьома замками. Навіть сьогодні, майже сорок років потому, гриф таємності остаточно не знятий. А от враженнями від столиці Острова Свободи ділиться мій співрозмовник охоче. Гавана вражає своїми архітектурними формами та розмаїттям природи. Особливо відрізняється Капітолій. До речі, таких споруд у всьому світі лише три: в Римі, Вашингтоні та Гавані. Відвідини зоопарку з його величезними жахливими рептиліями, а ще екстравагантна страва кубинського ресторану - жаба-бик.

    А скільки гостей з далекої Батьківщини приїздило до них в частину?! Гостював Державний ансамбль танцю Білоруської РСР, повертаючись із США, відвідали космонавти Леонов і Кубасов, були другий секретар ЦК ВЛКСМ Арутюнян, актриса Наталія Величко, члени радянської команди з боксу, які повертались із чемпіонату світу. Бував у гостях у радянських «компанерос» (товариш) і Рауль Кастро, тодішній міністр оборони Куби.

    - А ще, незабутні феєричні враження від кубинського карнавалу, - продовжує Микола Іванович. - Не кожному солдату пощастило побувати на ньому, а я зміг, це запам’яталося на все життя. Відбувається він щорічно після завершення збирання цукрової тростини. Звідусіль звучить музика, люди танцюють самбу, румбу, інші національні танці…

    Цікавлюсь, а як же вдалося зібрати такий унікальний альбом і, головне, як вивезти, адже такі захоплення підлеглих командири не заохочували.

    - Разом зі мною служив земляк Володя Благодеров, - усміхається Микола Іванович, - він був позаштатним фотографом солдатського клубу. Всі ці світлини його. А вивезти допомогла солдатська хитрість - умовив знайомого офіцера пронести альбом на корабель, коли поверталися додому.

    Нарешті - поїзд із Ленінграда до Чернігова. Тривала зупинка в Гомелі - міняли локомотив. З дозволу чергового по станції зателефонував до чергового по Чернігову. Виявилося, батько якраз на зміні. Зустрічали всією родиною, батько як був на робочому місці в робі складача поїздів, таким опинився і на пероні вокзала.

    Подальша історія Миколи Гавриленка звичайна - навчання в залізничному училищі, робота, одруження. Разом з дружиною виростили сина й дочку, зараз підростає онук.

    - Отже все моє цивільне життя пов’язано із залізницею, - підсумовує Микола Іванович.

    Сергій ГУК, Фото Віталія НОСАЧА та з архіву Миколи ГАВРИЛЕНКА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка,6
    Приймальня начальника залізниці: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-30-05 (послуги платні), 0(44) 503-70-05